• Bookmark

    CocoMelody

Ratings On Other Platforms

Trustpilot
4.2 / 5
ResellerRatings
4.4 / 5
Corporate Values

Overview

CocoMelody has a consumer rating of 3.4 stars from 15 reviews indicating that most customers are generally satisfied with their purchases. Consumers satisfied with CocoMelody most frequently mention wedding dress.CocoMelody ranks 26th among Dresses Other sites.

  • Service
    3
  • Value
    3
  • Shipping
    3
  • Returns
    3
  • Quality
    3

This company does not typically respond to reviews

Positive reviews (last 12 months): 0%
Positive
0
Neutral
0
Negative
1
View ratings trends
See all photos

What reviewers want you to know

Positive highlights

No positive highlights yet

Critical highlights

  • If you are having doubts about purchasing your wedding dress online, like I did, LET ME TELL YOU, YOU SHOULD!
How would you rate CocoMelody?
Top Positive Review

“Really good company”

Mengshu X.
5/27/18

I ordered my wedding dress from them. It was perfect, except for being 6 inches too long. That was a big issue that took some tailoring to resolve, but even considering the extra tailoring, the dress was beautiful and well made, and much less expensive than comparable dresses from American or European companies. I also ordered two bridesmaid dresses from them, and they were also beautifully made and very good quality. The speed of service was also really good.

See positive reviews
Top Critical Review

“Seems like a scam from firsthand experience”

K W.
12/17/20

Purchased a bridesmaid dress online, and the return process has been a NIGHTMARE. I returned because the quality is very poor, and seems really cheaply made. I have never had such a difficult time trying to return anything ever in my life! Customer service is difficult to deal with - it's almost as if they want to make the return process as difficult as can be so you give up and just keep a dress you will never wear! After emailing back and forth for nearly a week, I was finally given instructions on how to proceed with my return. Throughout the email exchange, customer service (who spoke very broken English) kept telling me to take it to alterations and pay money to alter it so I would like it and keep it. I'm sorry, what?! She also kept telling me to use a mailing service which is more expensive than the others, and to buy insurance for my return. She also wrote multiple times that the mail carriers often lose packages and not to be surprised if my return gets lost. Again, almost making it seem like a pain to return it and that they likely wouldn't get it? I've never experienced this in my life! I did end up returning via USPS, did not buy insurance, have tracked it at every step of the way, and communicated the status of the package delivery to this customer service rep and asked for confirmation on her end when it actually arrived. I received confirmation of its arrival, but still waiting for my refund... With all this said, I would NOT recommend to anyone ever to buy online from them.

See critical reviews

Reviews (15)

Rating

Timeframe

Other

Reviews that mention popular keywords

wedding dress (9)
mengshux1
3 reviews
18 helpful votes
May 27th, 2018

I ordered my wedding dress from them. It was perfect, except for being 6 inches too long. That was a big issue that took some tailoring to resolve, but even considering the extra tailoring, the dress was beautiful and well made, and much less expensive than comparable dresses from American or European companies.
I also ordered two bridesmaid dresses from them, and they were also beautifully made and very good quality. The speed of service was also really good.

kw439
1 review
3 helpful votes
December 17th, 2020

Purchased a bridesmaid dress online, and the return process has been a NIGHTMARE. I returned because the quality is very poor, and seems really cheaply made. I have never had such a difficult time trying to return anything ever in my life! Customer service is difficult to deal with - it's almost as if they want to make the return process as difficult as can be so you give up and just keep a dress you will never wear! After emailing back and forth for nearly a week, I was finally given instructions on how to proceed with my return. Throughout the email exchange, customer service (who spoke very broken English) kept telling me to take it to alterations and pay money to alter it so I would like it and keep it. I'm sorry, what?! She also kept telling me to use a mailing service which is more expensive than the others, and to buy insurance for my return. She also wrote multiple times that the mail carriers often lose packages and not to be surprised if my return gets lost. Again, almost making it seem like a pain to return it and that they likely wouldn't get it? I've never experienced this in my life! I did end up returning via USPS, did not buy insurance, have tracked it at every step of the way, and communicated the status of the package delivery to this customer service rep and asked for confirmation on her end when it actually arrived. I received confirmation of its arrival, but still waiting for my refund...

With all this said, I would NOT recommend to anyone ever to buy online from them.

Tip for consumers:
Know that if you buy from them, you will not get a full refund. They state it will only be a partial refund, but I am still waiting even for that....

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
joylinm
1 review
1 helpful vote
July 25th, 2019

I learned about Cocomelody when I started looking for online wedding dresses that were adorable in the summer of 2018. I followed their Instagram and Facebook page/group where I was able to see real reviews and photos of other brides about their dresses. I fell in love with the Linda dress (LD5780) and bought it during their Black Friday sale. I did custom measurements, sent those in and Coco did an amazing job of having me double and triple check to make sure my measurements were correct. They even had me send photos of myself and the tape measure for verification before starting on my dress. I was also able to change the lining to a dark champagne instead of keeping it either nude or white like they have offered.

It was supposed to take 60 days (not including shipping) and it actually came in about 2 weeks earlier. The shipping took about 3 days from then the shipping label was created to when it was at my door. The dress came in a black Cocomelody box and looked very professional. Everything was amazing quality and fit me perfectly! I'll attach photos to show how perfect my dress is and how it is the most amazing quality! People think I paid over 3K for my dress and are amazed when I tell them I only spent $460!

I will forever be thankful for the amazing ladies at Coco and for making sure my dress was perfect! I can't wait to wear it on my big day in October!

emilym1075
1 review
1 helpful vote
September 30th, 2020

I followed their instructions to return my purchase and have proof of delivery from the shipping company and they are claiming they can't find it, that UPS is lying and they haven't received it and won't refund my money. I've shown them proof and in return they send me photos of their parking lot with mountains of packages! I do not believe they've even gone through those mountains to be able to know whether or not mine is there. They keep asking me about shipping insurance to pawn the responsibility off on the shipping company. The shipping company delivered the dress and it is Cocomelodys responsibility to refund my money at this point. I bet they do try to pull this with everyone to get out of refunding people! Buyers beware!

Tip for consumers:
DONT

Products used:
None.

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
kendylt1
1 review
6 helpful votes
November 28th, 2017

I needed a very last minute bridesmaid dress (as the original option didn't work out with another company... I now look at it as a blessing now, as I've discovered CocoMelody)
I was recommended CocoMelody by somebody who had ordered through them quite a few times and most recently her wedding dress. They have a huge selection, colours and realistic sizing. But best of all was the price, their dresses are such good value, very impressive.
I was quite nervous and getting stressed, but the customer service was so patient, friendly and incredibly helpful. They answered all my questions promptly, were so professional and so nice! Something I don't come across often to be honest, their friendly and obliging customer service was next level amazing. They have also sent me follow up emails, making sure the dress has arrived ect.
It arrived earlier than I had expected.
It's a beautiful dress, brilliant quality, exactly like the picture, the exact colour, correct measurements and I still can't believe how well priced it was.
I will be definitely be using CocoMelody in the future and recommending it to my friends. I really want to spread the word about this reliable company!

shawnabelled
1 review
13 helpful votes
February 17th, 2019

Crooked back seam, by 2 inches, very noticable because of the beading.
Bulge in the backside of the fitted dress.
Arm seams tight around the outside, loose in the back between the shoulder blades, looked floppy and sloppy.
Around the ribcage, there is an elastic band to pull the dress close to your body and accentuate the bust line... it was 5 inches too big.
Side seam on hip bulged out on the right side, woudn't lay flat without being altered. The fabric had so many layers around the midsection and hips was so thick, it feels like a diaper is wrapped around my hips and waist.
RIP on the inside of the dress.

Cost me $500 to alter, and even though I didn't ASK for anything from Cocomelody in return, all I got when I notified them was excuses about "slight alterations" being needed even with the custom sizing.

Oh yeah, this is AFTER paying for custom sizing.

To top it all off, they REMOVED my review from their website.

rosheenh
2 reviews
6 helpful votes
August 16th, 2016

I was worried about ordering from an overseas company but I'm glad I did. My wedding dress arrived today - way ahead of their estimated timescale. Tracked delivery and signed for. The dress itself is fantastic quality. Really well made. Lovely material. The only thing I'd say is the swatches shown online don't exactly match what I thought but that could be me! The size is exactly what I ordered. I didn't go made to measure so order your size as close to your actual size and you'll get it right. So happy with it.

jamesc483
James C. – CocoMelody Rep

Thanks for choosing cocomelody and may you have a nice day!

kristaa9
1 review
0 helpful votes
October 13th, 2017

I had never bought anything online before. This was a very important purchase, my wedding dress. The process was so easy and communication was always available. When I recieved my dress it was exactly what I saw and wanted from the website. It fit perfectly, it is my dream wedding dress come to life. Thank you for meeting all my expectations.

Krista Mancina
Bassett, California

lythingl
1 review
15 helpful votes
November 17th, 2018

Highly not recommended. My sister went into the store to get a dress customized, but when it arrived in the mail in Cambodia 3 months later, it came in a different color from what she chose AND IT DID NOT FIT AS WELL AS THE ONE SHE TRIED ON IN STORE EVEN THOUGH SHE PAID FOR IT TO BE CUSTOMIZED. And she would have made do with it if it wasn't such an a ugly color. Emailed their stylist Clay 3 times, no reply. Called them about 10 times. At least. No answer. Now she has to look for an alternative as her wedding is coming up. (Her wedding is in December.)

They FINALLY responded to my sister in late October after more than 2 weeks. BUT only after we started leaving negative feedbacks on their social media pages. My sister was asked to send her dress back from Cambodia to LA for a refund. When we brought the dress back, we were told by their staff that the refund was only 70%. But we wanted a full refund since it was their fault and it was causing so much inconvenice, not to mention my sister had to start looking for a different dress 2 months from her wedding. But the staff told us verbitam, it was, "EITHER 70% OR NOTHING". Rude.

They then deleted my sister's comments off their instagram and block her. They might reply to you on social media in a nice warm fuzzy way but behind closed doors and in private, they do not give a damn. After we left an overwhelming amount of comments, a staff named Abigail emailed my sister that she had to TAKE DOWN ALL THE COMMENTS AND FEEDBACKS ON THEIR PAGE, before they give the other 30% refund.

To be honest, coming from a family full of females and having worked at retail oursleves, we have done a fair amount of shopping, and this is by far the WORST post-sale customer service we have ever encountered. After taking your money, they dust theirs hands off you.

People, what Cocomelody show you and let you try on in store is not the same quality as what you will get after you pay them

SHAME.

mp132
1 review
18 helpful votes
September 3rd, 2017

Where do I begin? If you are having doubts about purchasing your wedding dress online, like I did, LET ME TELL YOU, YOU SHOULD! I painstakingly gave my measurements through back and forth emails, so I must say, they were responsive in that regard (via email, that is), and it wasn't until after I received my dress and it was SOOOOO HORRIBLY BAD and I tried to reach someone by phone to resolve my issues, did I realize they are NOT in California, the dresses come from China. That also explains why my emails were never answered in U.S. time, they would always answered 2 in the morning our time. Anyway, I ordered this dress custom, in ivory/champagne. I had the color swatches ahead of time. I received the dress, mind you, sent all the way from China in a plastic mailer, no box, no garmet bag! So, when I opened it, and saw the color of the underlay, I thought it was some sort of cover! But it was the dress! It was PEACH NOT CHAMPAGNE! And as I look at the dress further, my heart sank even more. It is the cheapest looking article of clothing I've ever seen in my life! Loose threads on every applique, and just the gaudiest, god-awful thing I've ever seen! I'm pretty sure my review will not make it live, if it does, please, please, please don't make the same mistake as I did! $650 down the drain, and I was on a strict budget and had to purchase another gown (in store)! They refunded me a measly $154., after MANY heart-wrenching emails, they never took any responsibility! Don't know who's writing the reviews on this site, because I bought the dress based upon them, sooooooo... all I can say is, are they real? I know now they are NOT!

jamesc483
James C. – CocoMelody Rep

We are based in US and there are workshops in US and China. The US workshop makes the sample dresses and our China workshop makes the dresses accordingly. In this way, the high quality and low price can be offered to our girls.
As to the order, the representative responsible for your order confirms every detail to ensure everything right. As to the dress color, it is made as you requested champagne. You mentioned that the swatch you received is different from the dress color. Actually, what you received is chiffon swatch while the dress lining is made of elastic satin. The same color in different fabrics will be different.
As to the package issue, we really wanted to use the nicely box. However, the shipping fee and the tax may be higher for our girls. As to the quality, our dresses are all under strictly examination before shipping and good feedback about the quality is heard by us everyday. As to the reviews, they are all written by our customers. Pls refer to the facebook page: https://www.facebook.com/CocoMelodyOfficial/posts_to_page/
We are sorry to hear that you do not like the dress color and we do the partial refund as care instead of fault. Hope you kindly understand it.

tressat1
1 review
1 helpful vote
December 7th, 2017

My wedding dress was awesome! It made it to me just in time for my big day as well. Thanks Coco Melody

sherryg4
1 review
0 helpful votes
April 8th, 2015

Cocomelody really makes me have a good shopping time! Their customer service staffs are very prefessional and friendly. They answered a lot of questions of mine and guided me to finish the order. But most importantly, the gowns were of superior quality and workmanship. Intricate embellishments were lined and sewn beautifully and none of them was missing. I will DEFINITELY order my dress from Cocomelody and I recommend you do the same!

Service
Value
Shipping
Returns
Quality
jamesc483
James C. – CocoMelody Rep

Thanks for choosing cocomelody and may you have a nice day!

morganm61
1 review
0 helpful votes
November 11th, 2017

At first i was so nervous about ordering online for my wedding dress, but i recently received my dress oh my goodness it was more perfect then i could have ever imagine. Would highly recommend Cocomelody to anyone wishing to order from them.

nickys10
1 review
3 helpful votes
January 3rd, 2017

I wanted to give a detailed review to help other brides who are thinking of buying their gown online. I am from New Zealand and when I started looking at gowns I just could not bring myself to spend thousands on a dress for just one day. So instead I started looking online. I did quite a lot of research into different websites, and read a lot of terrible stories. I found that many websites looked unreliable e. G all the pictures looked stolen from designers and prices were too good to be true. Then I found cocomelody.com. There prices were slightly more than other online sites, but still far cheaper than in store boutiques. This actually made me feel better about it. I did plenty of research, and read as many independent reviews as I could find. I found that it was mostly positive. I decided that I would risk it and I ordered from Cocomelody quite early, so that if it didn't go to plan I would still have time to find another option. I read every single piece of information on the website and I was appreciative of how they were quite honest about purchasing online, that their dresses are made in China (like most dresses to be honest) and I also felt reassured that they had physical stores. Also that there was a chat section so I could ask questions. I did ask several questions about fabric options etc, and the progress of my dress once I had ordered and for each request, the person made contact with the tailor and had sent me an email with a quality reply within 24 hours which was great.
I ordered this dress 'Fabulous Sheath-Column Straps Natural Train Lace Ivory/Champagne Sleeveless Backless Wedding Dress with Appliques CWVT15002' http://www.cocomelody.com/fabulous-sheath-column-straps-natural-train-lace-ivory-sleeveless-backless-wedding-dress-with-appliques-cwvt15002.html
Which cost $590 NZD. I did a custom made order, so I supplied my measurements. It said that production time was 30 days, plus 10 days delivery. I was alerted that my dress was completed and being sent out after about 33 days, so pretty spot on, then delivery only took about 3 or 4 days. They provided a tracking number so I could see the progress of delivery at all times. The package arrived just in a plastic bag, so not packaged particularly carefully, but mine was not a creasing fabric so it was ok.
I was extremely nervous at all times throughout my purchase. I was quite anxious that it would be different, poor quality, or just not turn up at all. Opening the dress was exciting and I was so relieved to see that the dress was just perfect! It was exactly the same as the pictures on the website - of course I was aware that the pictures were of tall thin models and I am short and curvy so knew it would look different. But the fabric, style, cut, everything was exactly as I had hoped for. And If I expected the quality not to be great from an online purchase I was wrong. The quality of the fabric and sewing/stitching was fantastic. My mother is a sewer and she was very impressed. I do need to make some alterations as it is just a little loose on me, however this is entirely my fault as I was generous with the measurements as I was aware that to take it in is easier than it would be to let it out. Cocomelody did say that brides should always expect to make some alterations to make it perfect so I was expecting this. I am very happy with my dress, I feel beautiful in it and I cannot wait to show my hubby to be on my wedding day. I am happy to give the dress, and Cocomelody.com a five star review!

danielled681
1 review
0 helpful votes
April 9th, 2022

I went in store to try on dresses, my stylist was extremely friendly and helpful. I found my dream dress and when I went up to the front they measured me for a size to order. I'd tried on many wedding dresses prior to this and always fit in a 4, but he said according to their measurements I was between a 4 and 6. Going against my instinct, I ordered the 6 because I trusted them and they told me I would need minor alterations with the 6. So I bought the dress in store, and waited for it in the mail. I was so excited and happy, just to be completely disappointed when I tried it on. The quality is poorly made, very stiff and oddly shaped in the bust area, not to mention way too big! So I reached out to customer service and they insisted that I get alterations, if not I could return but there would be a 30% restocking fee. I told them I was never away of this policy and she said it's on your receipt and online. Well first, I didn't order the dress online so how would I have seen that? And I looked on my receipt and there's nothing on there that says a 30% restocking fee. I feel like they lied to me about what size I should have ordered, just so they could get more money for alterations. And they should tell customers up front about this policy, because it's a huge financial commitment! I have been going back and forth with them and at this point I am going to make a small courts claim against them because this is so unprofessional on their side! If you have such a "strict policy" on returns then they should make all their customers who buy in store AWARE OF THIS. And it doesn't even say it on the receipt!

Q&A (2)

Answer:

Yes, pretty much. What you see online/ try in store will not be what you receive in the mail after you pay them. Not only is the color different from what they show you in store, the fit is also off and not well-made. When you ask for a refund, they will tell you it's "either 70% or nothing."

By Lything L.
See more answers (6)
Answer:

I think their online website is definitely a way to scam people. I purchased a bridesmaid dress online from them, and the return process has been a NIGHTMARE. I returned because the quality is very poor, and seems really cheaply made. I have never had such a difficult time trying to return anything ever in my life! Customer service is difficult to deal with - it's almost as if they want to make the return process as difficult as can be so you give up and just keep a dress you will never wear! After emailing back and forth for nearly a week, I was finally given instructions on how to proceed with my return. Throughout the email exchange, customer service (who spoke very broken English) kept telling me to take it to alterations and pay money to alter it so I would like it and keep it. I'm sorry, what?! She also kept telling me to use a mailing service which is more expensive than the others, and to buy insurance for my return. She also wrote multiple times that the mail carriers often lose packages and not to be surprised if my return gets lost. Again, almost making it seem like a pain to return it and that they likely wouldn't get it? I've never experienced this in my life! I did end up returning via USPS, did not buy insurance, have tracked it at every step of the way, and communicated the status of the package delivery to this customer service rep and asked for confirmation on her end when it actually arrived. I received confirmation of its arrival, but still waiting for my refund... With all this said, I would NOT recommend to anyone ever to buy online from them.

By K W.
See more answers (2)

Can’t see your question? Ask to get answers from the CocoMelody staff and other customers.

Posting guidelines
Typical questions asked:
  • How long does shipping take?
  • What is the return policy?
  • Where is the company located?

Sitejabber for Business

Gain trust and grow your business with customer reviews

About the business

We have attire for the whole wedding party! Browse the latest styles: bohemian wedding dresses, lace wedding dresses, printed bridesmaid dresses and more.

Company Representative

jamesc483
James C.
Typically does not respond to reviews

How do I know I can trust these reviews about CocoMelody?

  • Sitejabber’s sole mission is to increase online transparency for consumers and businesses
  • Sitejabber has helped over 100M consumers make better purchasing decisions online
  • Suspicious reviews are flagged by our algorithms, moderators, and community members
Have a question about CocoMelody?

Related articles and tips

6 Prom Dress Disasters

Prom season is here, and you deserve to look and feel amazing for your big party! Whether you are attending prom for the first... read more